de 5 landen reis - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van remy kolijn - WaarBenJij.nu de 5 landen reis - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van remy kolijn - WaarBenJij.nu

de 5 landen reis

Door: Henk en remy

Blijf op de hoogte en volg remy

25 Augustus 2014 | Nederland, Rotterdam

Al enige weken hebben wij Remy verzocht om het een en ander voor ons uit te stippelen. Dit heeft hij keurig gedaan. Wij zijn druk bezig om onze motoren in orde te brengen. Ja, Ja wij gaan met z'n vieren toeren door een aantal landen. Wij zijn in het verleden al een paar keer samen op stap geweest, en dat beviel ons uitstekend.
wat is er nou mooier dan met de motor op vakantie te gaan. Heerlijk rondrijden in schitterende gebieden en hopelijk op de mooiste (motor) wegen. er zijn mensen die alleen op uit trekken of met een groep vrienden. ik denk dat bij ons allen een gezonde dosis spanning is opgebouwd in de afgelopen weken. Vrijdag, gaan wij dan eindelijk vertrekken richting Sittard. Remy en Sergio komen naar mij toe en de eerste kilometers gaan over de snelweg, waar wij Paul gaan oppikken en dan richting Sittard gaan rijden. Nou, jongens dan maar hopen dat de weergoden met ons zijn en dat wij goed weer gaan krijgen. Iedereen heeft al ingepakt op naar morgen.

vrijdag 15 augustus 2014

Ik heb heel weinig geslapen, hoe dat komt weet ik niet. Misschien onbewust toch spanning om te vertrekken. Vrijdag ochtend gaat de APP al. Jongens het regent pijpenstelen in Rotterdam en omgeving. Ik kan thuis zelf mijn bagage niet inpakken om 08:00 uur, want het regent hard. Dit beloofd wat te worden. Sergio en Remy APPEN dat het alleen in Rotterdam is. Nou, dames ik ben niet de enige die niet goed heeft geslapen, er zijn er ook twee. Ik zal hun namen niet noemen. Zal ik hun maar geloven of toch mijn regenpak gelijk aan doen. Remy en Sergio komen op tijd en wij vertrekken iets na half negen.
Nou geen 200 meter gereden of Sergio zijn motor start niet meer, ik vraag aan Sergio wat er aan de hand is. Hij zegt dat hij een test aan het doen is met de benzine. Hij test hoeveel kilometers hij met een volle tank kan rijden. Nou dat is ongeveer 240 kilometers. Alleen moet hij nu naar de benzine pomp lopen om te tanken. Gelukkig is de pompstation 150 meter verder. Dus maar met de motor lopen en wij houden het verkeer in de gaten, dat alles goed gaat.
Na het tanken in een keer door gereden naar de Shell station bij de Moerdijk brug en daar Paul opgepikt. Onderweg nog even getankt en Remy heeft ons verrast met een broodje Bakeljauw. Met dank aan zijn schoonmoeder. Hierna door gereden naar Sittard en hier hebben wij de route binnendoor gereden naar Kattenes, onze eerste overnachting. Wij hebben heel veel regen gehad, toch onze regenpakken aangetrokken en uiteindelijk toch besloten om de snelste weg naar Kattenes te nemen en niet binnendoor te gaan rijden. Dit was de laatste 40 kilometer, wij zijn de A61 opgegaan maar kwamen gelijk in de file. Paul en ik hadden geen problemen met de regen, van de vrachtwagens en ander verkeer. Sergio zag bijna niets meer en wij moesten toch terug naar 70 kilometer per uur om veilig te rijden en heelhuids aan te komen in Kattenes. Uiteindelijk toch goed aangekomen, alle bagage uitladen van de motor en gaan douchen en aankleden.
Dan maar een restaurant gaan zoeken in het dorp om wat warm te gaan eten na een hele dag toeren. Nou, na vragen aan een paar bewoners uit het dorp bleek dat aan de overkant van de rivier de Mosel een paar leuke restaurants waren. Helaas was er geen bootverbinding meer, dus dat wordt LAUFEN.
Even een plan maken hoe aan de overkant te geraken. Sergio wilde graag een wijntje drinken en terug lopen en niet zijn rijbewijs kwijt raken. Remy, wilde met de motor daar heen rijden. Paul, wilde naar de overkant zwemmen. Ik, wilde graag aan deze kant blijven van het water, maar helaas werd het ook lopen naar de overkant. Om aan de overkant te geraken moesten wij samen met Sergio naar een brug lopen, die 2 kilometer verder was en dan nog 2 kilometer terug lopen naar de restaurant.
eindelijk een Italiaanse restaurant gevonden en lekker gegeten. Na het eten toch terug lopen naar ons slaap adres, dus weer 4 km terug lopen, via de brug.
In onze kamer hebben wij nog een wijn en een sigaar met zijn allen gerookt en daarna slapen, wel met een voldaan gevoel, mooie dag geweest,

Zaterdag 16 augustus,

Om kwart over acht was iedereen weer fris aan het ontbijt verschenen, Met wat roerei, toast, koffie en brood, was iedereen fit en klaar voor vertrek. Op de klok van 10:00 werd Kattenes verlaten en vertrokken we met een fris zonnetje op de net gepoetste helmen voor een daagje tuffen naar Zuflucht, de volgende stop. Op de schaarse momenten dat we het nodig vonden om te stoppen, wist wat nattigheid uit de lucht onze motoren te vinden. Om half twaalf bij een bakkertje te (help hoe heette het daar ook alweer, nog even gekeken hoe je een nieuwe Motoguzzie moest aanduwen, en aanduwen en aanduwen, daarna weer wervelende weggetjes gevonden die ons nader tot de bestemming zou brengen.
Vlak voordat we rond de klok van drie in Frankrijk zouden verdwijnen, bij de daar zeer bekende buurtsuper een broodje en wat drinken ingeslagen en vol goede moet la Dulce France bekeken, hele mooie streken en vergezichten.
Via de Rijnsperring op de Zwarschwaldhoghstrasse zijn we de bergen ingetrokken en de laatste kilometers waren dan ook echte berg kilometers. Na negen uur sturen kwamen we dan ook eindelijk aan bij Sporthotelzuflucht. Snel spullen naar de kamers en naar het avondeten. Na het avond eten, buiten in de sauna gezeten en in de Hottube, een badje met een houtkachel en daarna nog even gezeten aan de tafel om de dag reportage te maken. Na enige versnaperingen toch besloten om ons mandje op te gaan zoeken. Up to Tomorrow en hopen op mooie bergen, wegen en dat droog blijft.

Zondag 17 augustus Hotel Zuflucht

Remy en ik waren om 06:30 wakker, konden niet meer slapen, Wekker was om 07:00 uur klaar gezet. Iedereen was klaar om te gaan ontbijten, maar ontbijt was pas om 08:00 uur, Dan maar met zijn allen onze motoren poetsen. Rond 08:00 uur gaan ontbijten, na het ontbijt spullen klaar zetten en begonnen met onze 3e route te rijden.
Vanuit ons hotel zijn wij links afgegaan berg af en naar beneden was alleen maar bochten, je ging automatisch met een hoge snelheid naar beneden, dus remmen op de motor was een pre. Wij zijn hele mooie dorpjes tegen gekomen en wij kwamen tot het besef om te gaan tanken, waar gaan wij een tankstation vinden. Na een kwartier rijden vonden wij uiteindelijk een tankstation. Na het tanken onze route vervolgd. Wij hebben tot half twaalf door gereden en wij hadden een afspraak met Sergio gemaakt om zijn neefje op te gaan zoeken in NAGOLD. Daar zijn wij naar toegereden maar onderweg raakten wij Remy en Sergio kwijt. Zij reden voor ons en zijn ergens afgeslagen en wij hebben dat niet opgemerkt. Wij zijn 10 kilometer door gereden en niet meer gevonden. Dus, zijn wij met zijn tweeën naar Nagold gereden en daar op Remy en Sergio gewacht. Het duurde even voor zij er waren. Sergio zijn neefje was al bij ons en samen zijn wij naar een Italiaans restaurant gegaan en daar lekker gegeten. De serveerster waren heel behulpzaam en zagen er goed uit. Na het eten werden wij uitgezwaaid door Marcio en zijn wij wederom naar een tankstation gereden. Daar hebben wij wat te drinken gehaald en zijn terug gereden naar ons hotel. Helaas waren wij te vroeg bij het hotel en zijn wij even naar Openau gereden, Nationale park Zwarte Woud, hier hebben wij een van de mooiste watervallen gezien van het Zwarte Woud. Wij zijn in onze motorpakken naar boven gelopen voor het uitzicht. Dit was heel mooi, foto’s en filmpjes gemaakt voor het thuisfront. Terug gereden naar ons hotel`, Remy en Sergio geholpen met hun ketting te smeren voor de volgende dag.
Na het douchen zijn wij gaan eten, wij kwamen daar om 19:45 uur en de serveerster zij dat de keuken maar tot 20:00 uur open was. Dus een hele discussie maar uiteindelijk toch warm gegeten. Wij zijn maar op onze kamer gaan chillen met een wijntje. Maar kijken wat morgen brengt, vandaag was het een hele mooie belevenis.

Maandag 18 augustus 2014
Derde rondrit, staat in het teken van een bezoek aan het gebied van Kaiserstuhl. Remy had de wekker om 07:00 uur gezet maar wij waren eerder wakker. Remy heeft net als de voorgaande dagen een half uur nodig om om te kleden, Anoeska komt dit bekend voor. na het ontbijt zijn wij eerst naar een benzinestation gegaan om te tanken en daarna aan onze route begonnen. Wij begonnen direct met een pittige afdaling naar beneden en zijn in de richting van Zell gereden. Daar kwamen wij een heuse skischans tegen. Wij zijn in de richting van Frankrijk gereden, zijn heel veel stille dorpjes tegen gekomen, de natuur is toch zo prachtig he.
Toen wij in de bergen reden dacht Remy, die voorop reed om een stukje binnendoor te rijden, maar helaas kwamen wij terecht op een boerenerf. Remy werd daar opgewacht door een hele grote herdershond. Remy had het niet meer. Paul redde Remy, dit kwam door dat een andere hond een dag eerder tegen Paul zijn motor had staan pissen, dus de hond sloeg remy over en begon aan Paul te snuffelen. Remy, gaf gas en wij kwamen hem beneden, 500 meter verder op tegen.
Wij zijn onderweg nog ergens gestopt en hebben kennis gemaakt met een pension houder, hij nodigde ons uit om een keer bij hem te logeren, 25 euro PP met Fruhstuck, dat is geen geld. De eigenaar bracht een paar folders voor ons.
Wij zijn door prachtige bergen en bossen gereden, met heerlijke scherpe bochten. Onderweg hebben wij hoog in de bergen een restaurant opgezocht en bestelden een Baueren Bratwurts met pommesfrites, maar toen het eten bij ons werd gebracht bleek dit een flinke maaltijd te zijn. Na het eten hebben wij besloten om de route niet verder te rijden anders zouden wij te laat terug zijn. Remy, vertelde een mop, die Sergio had verteld over twee Zwitserse koeien, die een kalfje zouden krijgen. Bij het avondeten werd dit door Remy vertelde, maar Sergio ontkende alles. Dus hebben wij krom gelegen van het lachen, wie heeft de mop verteld. Remy of Sergio. na het eten zijn wij even naar de Hammam gegaan en daarna ons mandje in, en dit even bijgeschreven, weer een mooie dag.

Dinsdag 19 augustus 2014

Wij blijven nog een dag hier om te toeren en gaan dan naar onze volgende bestemming in Zwitserland Hasliberg, hoog in de bergen. Na het ontbijt en alles gecheckt te hebben is onze volgende route richting het zuiden van het Zwarte woud. Wij proberen de route vandaag van 320 km te rijden richting Titisee. Het gaat een zware rit worden gezien de aantal kilometers wat wij moeten gaan rijden. Zwarte woud heeft veel te bieden voor motorliefhebbers. Wij hebben de afgelopen dagen lekker genoten van mooie bochtige wegen, strak asfalt, mooie bergen, mooi weer en stralende dagen. Wij hebben tot nu toe niets te klagen over het weer, mooie stralende dagen. Je kan kilometers ver kijken over de heuvels en alles is groen. Dit is motorrijhemel voor motorrijders. Wij rijden eerst om te gaan tanken en daarna direct begonnen met een pittige afdaling naar Kniebis om via Bad Ripoldsau naar Titisee te rijden via kronkelende wegen.
Vanwege het hoogteverschil wordt je continue getrakteerd op de mooiste vergezichten die gewoon smeken om op de foto te worden gezet. Wij stoppen onderweg om foto’s te maken. Alle foto’s worden verzameld en Remy gaat het verwerken in een mooie fotoboek van onze dagen. Dus Remy doe je best. In het dorpje in de bergen stopten wij bij een Avia tankstelle om te tanken en om wat te eten. Hier hebben wij even krom gelegen van het lachen. Paul vraagt aan de verkoopster of de tankstation voorzien is van WIFI. Zij zegt ja en wijst Paul een broodje worst aan waarop met koeienletters BIFI op staat. Wij lachen met zijn allen en die vrouw denkt deze Hollanders zijn gek geworden. Uiteindelijk hebben wij haar uitgelegd dat wij draadloze internet bedoelden. Nou zij laag de eerste paar minuten dubbel van het lachen. Zij ging naar achteren om het te vragen en kwam terug dat zij dit niet hadden. Zij vertelde of wij 500 meter verder omhoog wilden rijden om naar een meer te kijken in de bergen. Dit hebben wij gedaan en geen spijt gekregen mooi. Plaatsje was trouwens Vorenbach.
Daarna doorgereden richting Titisee, daar aangekomen konden wij onze motoren niet kwijt, de motoren op de parkeerplaats van de sparbank geparkeerd en een klein rondje gelopen. Dit is een gezellig toeristenplaatsje, het leek wel de Westkruiskade met zoveel Chinezen. Na een aantal foto gemaakt te hebben zijn wij een bratworst gaan eten op een terrasje. Wij zijn doorgereden naar TRIBERG waar de hoogste waterval van Duitsland is, Wij waren in onze motorpakken en moesten naar boven lopen, halverwege kregen wij het zo warm dat wij maar terug zijn gelopen en terug zijn gereden naar Zuflucht. Onderweg nog in een boeren dorp gestopt in de Middle of Nowhere en daar een paar prachtige foto’s gemaakt.

Na een paar dagen in puur genot te hebben doorgebracht gaan wij morgen met pijn in onze harten afscheid moeten nemen van het zwarte woud en gaan rijden naar onze volgende bestemming Hasliberg. Dit gaan wij doen over de snelweg om ook een beetje uit te rusten. Na het diner, waar je vanavond geen keuze had, alles inpakken om morgen toch vroeg te kunnen vertrekken.

Woensdag 20 augustus 2014

Na het ontbijt en alles goed op de motoren ingepakt te hebben onze reis vervolgd Richting, Zwitserland, eind bestemming Wasserwendi Hasliberg.
Via de A5 richting van Basel gereden, bij de grens bij Basel wordt elk voertuig gecontroleerd op het bekende sticker, anders kan je eentje gaan kopen met een verhoogd tarief. Na de controle richting Bern gereden en aan de aangegeven snelheden gehouden. Een boete in Zwitserland is kennelijk hoog gezien. Voorbij Basel zag je al mooie bergen en hebben wij ook uitzicht op de toppen van de bergen. Het is een een genot om hier te mogen rijden. Veel natuur, rust, gezonde berglucht. Wat willen wij meer. Ja, motor rijden en genieten. Brienz ligt in het midden van Zwitserland, je kan daar ook goed aan watersport doen, gezien de vele boten die daar aangemeerd liggen. Na een aantal stops komen wij aan in Hasliberg. Remy gaat even informeren en wij konden onze motor parkeren in de parkeergarage, alles uitladen en naar onze kamer gebracht en even in de omgeving gaan toeren. Beneden hadden wij een aantal restaurants gezien en daar zijn wij gaan eten. Na het eten zijn wij terug gereden naar ons hotel voor onze nachtrust, want de volgende dag gingen wij naar Italie via de passen. Wij hebben in het hotel nog een biertje gedronken en ik ben bij de eigenaresse gaan vragen hoe wij het snelst naar Lago Di Maggiore konden rijden met de motor. Deze dame is ver ergens boven de 80 jaar alt, maar is elke dag aanwezig om te helpen. Zij kwam later terug naar onze tafel toen Remy wat zat te vertellen over het geweldige uitzicht die wij hadden. Deze dame vertelde aan ons dat wij over de GRIMSELPASS moesten gaan rijden om het mooie te zien. Nou, ik heb de route een aantal keren gereden via DOMODOSSOLA, nou het is geweldig, bergje op en bergje af, mooie kronkelende wegen met heel veel hoogte verschillen. Dan maar slapen en kijken wat voor een dag het morgen gaat worden.

Donderdag 21 augustus 2014
Na het ontbijt, de jongens gevraagd om zwemkleding mee te nemen, want ik zou hoe dan ook gaan zwemmen bij Ben en Lenie. Wij zouden effe heen en weer rijden naar Italie. Wij zijn weggereden in de richting van de Gletsch/Grimselpass. Na heel veel bochten en kronkelende wegen en nog mooiere dorpjes kwam wij aan op de top van de Grimselpass, dit is heel mooi, koud was het wel, je zag de gletschers, mooie wolken en ook de wegen naar beneden, je werd duizelig van het kijken. Je kan hier geen stuurfout maken anders is het……………………………………
Na de Grimselpass, Furka, Gletsch reden wij naar BRIG om vandaar naar Italie te rijden via Domodossola en vervolgens naar Verbania.
Wij konden bij de grens met Italie door rijden, in het verleden heb ik het anders mee gemaakt. Alles werd gecontroleerd. Nu niet gelukkig, dit scheelt tijd en tijd is iets waar wij nu elk minuut van mogen genieten.
Naar beneden werd het steeds warmer, ik had zin om mijn jas uit te doen, maar je weet het nooit. Uit eindelijk op de Camping DEL LA FATTE aangekomen en werden wij hartelijk ontvangen door Ben, Lenie en Lonneke. Jerrel was aan de andere kant van het meer aan het springen met een vriendje. Voor kinderen is dit een ideale omgeving om de vakantie te door brengen, ook voor ons hoor. Ik kreeg van Paul en Remy de wind van voren waarom wij hier niet hadden geboekt. Ik weet honderd procent zeker dat ik dit heb gezegd. De route hiernaar toe was wel heel bijzonder, echt de moeite waard om het een keer over te doen.

Nou, de stoelen werden bij de caravan van Ben en Lenie geplaatst en werden limonade voor ons geschonken. Ik ben mij gaan omkleden en samen met de anderen een duikje genomen. Het was verkoelend. Remy had het zwaar en wij besloten om toch maar te overnachten, want ik ga in de avonduren niet in de bergen rijden. Dat is veel te link. Bij navraag bij Marco, bleek er geen huis meer vrij te zijn. Ben en Lenie boden aan om in de voor tent te slapen, dus een deal. Wij zouden dan gaan BBQ. Samen met Ben in de auto gestapt en naar een supermarkt gereden om vlees en groente te kopen. Sergio zou een aardappelsalade maken, ik zou gaan BBQ. Bij de kassa, Remy bleek heel sterk te zijn, een zak met houtskool scherde open en alles lag op de grond. Ben reed nog een stukje langs Lago Di Maggiore, prachtig als je hier woont of op vakantie ben.
Op de camping, ging Sergio zijn aardappel salade maken, Remy ging het vuur aan maken en Henk ging het vlees marineren. Er was even tijd om een hengel uit te gooien, ik dacht dat er misschien vis zou zijn voor de BBQ. Maar helaas hebben Remy en Paul niets gevangen.
Remy had geen sigaren en Ben is met hem naar het dorp gelopen om sigaren te komen, zij waren verdwaald of zij zaten in een cafe, Ben kennende. Dit bleek zo te zijn. Wij wachten op die twee. Uiteindelijk kwamen zij. Remy zag een beetje pips uit en Ben kreeg bonje met wie anders…….waar bleef je nou, wij maar wachten oelewapper werd er gezegd, komt mij bekend voor. Na het diner nog een wijntje drinken en even kletsen bij de tent. Even bij Marco dekens geregeld en konden wij ons prepareren voor onze nachtrust. Er waren drie stretchers en Paul heeft op een luchtbed geslapen. Een mooie dag geweest en lekker veel gereden tussen de bergen.

Vrijdag 22 augustus 2014

Rond 07:00 uur was ik wakker maar bleef ik liggen voor de rust van de anderen. Rond 10:00 uur toch maar er uit gekomen. Mijn zwembroek aangetrokken en in het water gesprongen, was lekker koud, maar heerlijk. Ik hoef niet naar de Ganges in India, ik kom wel hier. Paul ging mij achterna en Remy volgde met bibberende knieën, hij is niet gesprongen, eerst zijn voeten en dan rustig afgezakt in het water, jammer hoor. Hij had het wel koud. Er was nog vlees over van de vorige dag en Lenie wilde het opwarmen voor ons. Neen, brood met Jam en vlees waren was genoeg voor ons. Wij zouden nog naar de hoge top gaan genaamd OMPIO. Daar is een bergrestaurant waar je lekker kan eten, alleen de laatste paar honderd meter moet je naar boven lopen, via een padje. Hier lekker wat gedronken. Terug naar beneden gelopen en afscheid genomen van Ben, Lenie, Lonneke en Jerrel. Naar beneden gereden en via Stresa langs Lago DI Maggiorre gereden naar boven naar Locarno. Via Locarno naar de Gotthard tunnel gereden. Voor de tunnel bij een restaurant een pizza gegeten, Paul werd bijna voor 6 euro opgelicht. Ik zei dat de tunnel heel warm zou worden en twijfelde om mijn binnen voering uit te doen. Sergio, gaf het advies aan Paul om het niet te doen, want de tunnel zou ventilatie hebben. Nou Paul heeft het geweten in de lange tunnel van 18 kilometer.
Na een aantal kilometers zijn wij linksaf de berg opgereden om via de SUSTENPASS naar Wasserwendi te rijden. Het was inmiddels al 17:00 uur geworden en in de bergen kan je niet hard rijden als het donker wordt of er heel veel mist/wolken boven de weg hangt. Je kan dan geen weg meer zien. Dit is achteraf ook war gebleken, toen wij op de top waren om het mooie te aanschouwen zagen wij dat de mist dichter werd. Het zou nog even duren of boven in zou je niets meer zien. Dus een paar foto’s gemaakt en snel naar beneden rijden, richting hotel. Onderweg werden wij door andere motoren ingehaald maar dat zijn rijders die hier de weg kennen. Zij namen heel veel risico’s, wil je lekker genieten van de omgeving moet je niet te veel kilometers maken, wat wij gedaan hebben was teveel. In het hotel hebben wij een broodje Doner gegeten en nog wat gedronken. Nu nog alles inpakken en morgen terug rijden naar de Eifel. Dit gaat ook zwaar worden met 520 kilometers voor de boeg. Naar onze kamers en tassen en koffers klaar gezet voor morgen.
Zaterdag 23 augustus 2014

Wij zouden via Frankrijk terug rijden omdat het korter zou zijn om naar Strotzbusch te gaan. Na het ontbijt hebben wij alles klaar gezet om te gaan rijden. Wij zouden alleen over de snelweg gaan rijden, via Bern naar Basel, grens met Zwitserland naar Colmar, Sarreguemines, Saarbrucken, Hunsruck, naar Strotzbusch gereden. De meesten hadden het even gehad en wij zouden niet meer gaan rijden. Bij Heiko een biertje gedronken en afgesproken dat wij rond 19:00 uur zouden gaan eten. Heiko, zou voor ons wat groenten, gebakken aardappelen, rijst, kip, varken en vis voor ons klaar maken. Nou dit zag er lekker uit en het smaakte ook heel goed. Sergio bestelde nog een beetje rijst. Iedereen heeft lekker gegeten. Aan tafel hebben wij nog een paar wijntjes gedronken en zijn rond 21:00 uur naar onze kamers gegaan voor onze wel verdiende nachtrust. De volgende dag zouden wij terug rijden naar huis, waar wij warm worden ontvangen hahahaha.

Zondag 24 augustus 2014

Remy, was vroeg wakker, iedereen lekker gedoucht en met zijn allen naar het restaurant om te ontbijten. Remy en Paul hadden elk 4 eieren op. Heiko heeft een roerbakken ei voor mij gemaakt met peper. Sergio heeft ook een paar op. Na het ontbijt zijn wij even naar Cochem gereden, via mooie kronkelende wegen. Cochem, is een hele mooie stadje, Paul en Sergio gaan hun vrouwen verrassen. Terug gereden naar Heiko, alle tassen koffers op de motoren geplaats en terug gereden via Belgie naar Holland.
Terug gereden via Trier, Luik, Antwerpen, Breda en voor de Moerdijk brug nog afscheid genomen van elkaar naar huis.

In 10 dagen hebben wij door zes landen gereden en heel veel kilometers gereden, totaal 3200. Heel veel binnendoor gereden, op heel mooie kronkelende wegen, uitzichten werden steeds mooier en mooier, met steile afdalingen. Wij hebben Jade groene meren en blauwe meren gezien in de bergen. Je motor moet goed in orde zijn wil je aan zo iets beginnen. Je komt in onbekende gebieden terecht. Wat gaat de volgende motorreis naar toe. Het is voor ons uitstekend bevallen.
Ik wil graag namens de anderen de thuisblijvers bedanken, 10 dagen zonder je partner, moet kunnen toch, als het maar wederzijds is. Dus dames bedankt dat jullie ons gesteund hebben.

• 04 Oktober 2020 - 02:39

Henky:

Mooi Wild Hogs, wanneer gaan wij weer.....